Sommerhilsen fra formanden
Kære medlemmer, forældre & frivillige.
Så er sommeren over os. Den nye bestyrelse har nu haft et kvartal til at finde sig til rette og opstarte den nye proces som klubben oven den næste tid skal gennemgå. Jeg kan med glæde konstaterer at vi på alle pladser i bestyrelsen nu har dygtige og engagerede personer tilknyttet. Vi befinder os dog forsat i første fase af udviklingen og det er nødvendigt med tålmodighed for at vi sammen kan nå vores ambitiøse mål for foreningen.
Første skridt handler om at styrke vores organisation og placere ansvarsopgaver hos de rigtige personer. Med den nuværende sammensætning i bestyrelsen samt ansættelsen af vores nye administrative medarbejder, Jesper Dinsen, er vi dog allerede godt på vej. Som det vedhæftede organisationsdiagram viser så skal der fremover være en klar ansvarsfordeling af arbejdsopgaverne og kommunikationsvejene skal være tydeligere end tidligere. Bestyrelsens udvalgte medlemmer skal til en hver tid være ansvarlige for deres respektive afdelinger. Dog ønsker bestyrelsen samtidigt, i højere grad end tidligere, at gøre plads til medlemsinddragelse, arbejdsgrupper og udvalg. Jeg gentager derfor min opfordring fra tidligere om at alle medlemmer, forældre & frivillige der ønsker at bidrage til klubbens udvikling giver sig til kende... I er meget velkomne.
Lidt information omkring vores nye administrative medarbejder og vores økonomi. Jesper Dinsen hedder manden der fremover skal varetage nogle af klubbens tungere administrative opgaver. Sammen med vores kasserer, Philip Møller, er de ansvarlige for klubbens økonomiudvalg. Jespers primære opgave aktuelt handler om at organisere vores store medlemskartotek. Det er derfor Jesper man skal kontakte såfremt man ønsker at ind/udmelde sig i klubben eller har spørgsmål omkring kontingent. Bestyrelsen har erfaret at der de seneste mange år er mistet store beløb på kontingentrestancer. Da klubbens økonomi i høj grad er afhængig af kontingentbetaling og da det nuværende system ikke er tilstrækkeligt opdateret er denne opgave klart førsteprioritet for vores økonomiudvalg. Desuden venter der en stor opgave forude for bestyrelsens medlemmer samt de ansvarlige trænere da alle aktive spillere i Boldklubben FIX skal være indmeldte og restancefrie for at de fremover kan deltage i træning og kamp.
Som nævnt ovenfor så handler det primære arbejde for bestyrelsen aktuelt om organisering og økonomistyring. Desuden vil der forsat være praktiske opgaver forbundet med alle klubbens afdelinger. Der skal tilmeldes hold/turneringer/stævner, sørges for materialer/baner og så skal der rekrutteres trænere. Desuden er de fleste af bestyrelsens medlemmer selv aktive som spillere og trænere. Alt sammen tager tid men det er bestyrelsens ønske at der efter sommerferien bliver tid til at arbejde målrettet videre med nogle af de udviklingsmål som jeg nævnte i min forårshilsen tilbage i april måned.
Vi afventer i øjeblikket den endelige afgørelse om det nye klubhus, fra fredningsnævnet, som burde falde i midten af august måned. Såfremt vi får grønt lys kan arbejdet begynde og vi kan håbe at den nye bygning står klar til foråret 2013. Mere information om projektet følger så snart vi modtager afgørelsen fra fredningsnævnet.
Desuden har klubben nu officielt taget hul på arbejdet for at forbedre vores træningsfaciliteter, herunder bla. etablering af en kunstgræsbane. På samme måde som klubhuset er dette en lang proces og bestyrelsen opfordrer til at man fremadrettet benytter vores anlæg med omtanke og ud fra de muligheder der forsat er til stede. Bla. kan klubbens skabe og boldrum forsat benyttes. Jeg skal i den forbindelse understrege at det ikke er tilladt at opbevare klubbens materialer hjemme da de skal bruges på tværs af hold/årgange. Desuden opfordres alle trænere til at benytte vores græsarealer med større omtanke end tidligere. Det er tydeligt for enhver at vores baner belastes særlig hårdt i de opkrittede områder, særlig målfelterne. Derfor henstilles der til at træningen forgår i ydre arealerne af de optegnede baner. Eksempelvis kan skudtræning mod mål med fordel afvikles andre steder end i det i forvejen slidte målfelt. Ryk blot målet 10meter til siden eller bagud. Således skåner vi vores kampbaner og forlænger levetiden på vores anlæg.
Omkring klubbens græsarealer kan desuden nævnes at vi efter sommerferien igen får anlagt en 11mandsbane ved klubhuset. Dette sker for at forbedre det sociale liv omkring vores forening som de seneste år har været nedadgående. Det betyder bla. at klubbens damesenior og gammelmandsafdeling fremover spiller deres hjemmekampe i mosen. Bestyrelsen opfordrer i den forbindelse alle klubbens hold til at omklæde i klubhuset inden kamp (både ude og hjemme) for at styrke tilhørsforholdet. Mere information om banefordeling og kampafvikling kommer ud til trænerne inden sæsonopstart.
Afslutningsvis vil jeg gerne benytte lejligheden til at sende et par rosende ord i retning af vores nye pigeafdeling. Stor ros for det store og flotte arbejde til Trine Pramming med opstarten af den nye pigeafdelingen. Det er med stor glæde at jeg har set afdelingen vokse og ser frem til at følge udviklingen i efteråret.
Med ønske om en forsat god sommer og
rigtig godt efterår til alle i Boldklubben FIX
Sune Blom
Formand
Boldklubben FIX