Alkohol - og rygepolitik

Som træner, leder og voksen i en sportsklub med mange børn og unge medlemmer fungerer man i høj grad som rollemodel. Boldklubben Fix ønsker derfor at indføre en politik vedrørende rygning og alkohol.

Alkohol- og rygepolitik
Trænere, lederes og voksnes rygning og indtagelse af alkohol er begrænset til terrassen eller bagsiden af klubhuset (sydsiden). Derudover er det tilladt at indtage alkohol inde i selve klubhuset.

Der må som udgangspunkt ikke ryges eller drikkes alkohol, når klubpersonale varetager deres rolle som trænere og ledere. Dette gælder under træning, kampe og i forbindelse med omklædning. Helt specifikt ønsker vi ikke at se rygning og indtagelse af alkohol på banerne under træning og kamp for børn.

Undtagelser fra denne politik inkluderer:
• Rygning og alkoholindtagelse i pauser under møder.
• Rygning i forbindelse med længere stævner, hvor det skal foregå væk fra spillerne.
• Indtagelse af moderate mængder alkohol sidst på aftenen ved overnatningsarrangementer.
Trænere og ledere skal dog til enhver tid være i stand til at varetage deres opgaver, herunder f.eks. uventet akutkørsel.

Vi opfordrer ligeledes alle voksne fodboldspillere, forældre og pårørende til at overholde klubbens politikker for børnenes skyld.

Der må ikke drikkes eller udskænkes alkohol til personer under 18 år i Boldklubben Fix.